4 in the morning

Steg upp 4 på morgonen och ja det är sant jag har sommarlov. Jag försökte somna om men misslyckades så jag steg upp och åt morgonmål istället. Kl.8 trallade jag iväg till det dagis där jag kommer att vara på pratik i de kommande 2 veckorna. Jag kom fram och föreståndaren visade mig runt tills vi kom fram till avdelningen tussilago som jag skulle vara på. Barnen var ungefär 3-6 år gamla och lekte friskt på gården med sand och bollar som de kastade på mig med jämna mellanrum. Eftersom lunchen kostade 5 euro så gick jag till siwa och köpte en smörgås och en tripp istället. Kl.12 brast noah ut i gråt efter att ha sprungit in i isak när de lekte lite våldsamt, duktig dagistant som jag är så fick jag honom att sluta gråta på ungefär 5 sekunder med orden "ska vi spela uno?". Han svarade glatt jaaa och sprang iväg efter spelet. Runt 2 tiden så slutade mitt pass för dagen och jag tog mig till bilskolan med hjälp av mina fötter. Bokade ett par lektioner förren jag muttrade några ord om besiktningskontorets strejk som börjar imorgon. Gick hem för att äta och sedan vidare till stan för att träffa Mokke, Nick, Benz och Emil men gick ganska snabbt hem för det var blåsigt och kallt i stan. Jocke, Linus och Marika kom sedan på besök och vi brassade på med lite fazers och kaka. Nu är det inte så mycket kvar av dagen så jag tar och tackar för mig.

//streetjack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0