hyllar magnus uggla

en mycket fin låt av magnus uggla som går under namnet trubaduren:
Vi satt ett gäng på en strand
Några mil utanför Tylösand
Käka korv och chips
Rökte för mycket, och sänkte en 7, 8 Pripps
Jag hade fått span på en dam
Som kan få en att bli monogam
Och lite vilt gått fram
Och börjat att köra mitt stora förförar-program

Då hördes ett Cat Stewens darr
Till tonerna från en gitarr
Då kom han grabben med G
Ja en riktig gitarrknäppare
En råblond nordisk prins
Två dagars skäggstubb, t-shirt och avklippta jeans
Slog sig ner vid vår plats
Presenterade sig så som Mats
Så slog han an en ton
Och började sjunga mitt I vår konversation
Den tjej jag skulle ha I säng
Föll genast in I hans refräng

Kommentarer
Postat av: johanna

å du me din Uggla :)

No kommer du väl ti skolan imoron?

2010-02-10 @ 16:35:59
URL: http://johannaedbergs.blogg.se/
Postat av: johanna

du är utmanad i min blogg :)

2010-02-11 @ 16:02:31
URL: http://johannaedbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0